Oj, denna råkade skapa sig själv!

Medan jag målade min senaste familjetavla använde jag mig av denna duk för att testa mig fram. Det gula kom till genom att jag skulle spritsa text men ville inte slösa på den svarta färgen så jag tog gult istället. När jag skrivit texten skrapade jag ut den för orden ville jag ju inte behålla. Det svart/glittriga kom till genom att jag förökte hitta något alternativ till spritspåse så jag hittade en tub med glitterfärg som hade en smal pip så jag försökte skriva namn men den för att se hur bokstäverna skulle bli. Den tuben fick det bli för pipen var kanon! Sen skrapade jag ut färgen igen och passade  på att smeta upp på det gula för att se hur det skulle se ut och drog med mig lite gult ner till det svarta. Sen skulle jag ha en blomma på tavlan jag skulle göra så jag provade fram vilken schablonblomma jag skulle välja. Provade skriva lite text också.

När jag väl var klar med den andra tavla så vips, hade jag en till tavla :) Finjusterade denna lite och nu ligger den på en tavellist i mitt kök. Blev verkligen två flugor i en smäll!



Kommentarer
Postat av: Noobin

Den är bäst! Måla fler tavlor så kan jag få biprodukterna :D

2010-12-05 @ 21:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0