Me löv this painting!

Tavla jag målat till vardagsrummet, hänger ovanför soffan. Använt mig av akrylfärg för att jag inte har tålamodet som krävs för oljefärg. Tyckte tom att det tog alldeles för lång tid att få denna tavla klar. Behövde vänta 3 kvällar på bara torkning av olika moment. Akrylfärgen är Studio Acylics och den är verkligen skön att arbeta med. Har använt mig att relief för att få lite strukur på bla de guldfärgade cirklarna, har lagt på det mesta av färgen med mitt gamla csn kort och blommorna är dit spritsade med en fryspåse. Tycker det är roligt att måla något som inte ger ett så allvarligt intryck. Storlek: 80x80 plus 30x80

 

 

Titta, så fint det blänker ;)

Lite silvermosaik fick jag också in!


Kommentarer
Postat av: Lórien

snygg blogg :)

2010-12-01 @ 22:45:15
URL: http://niightfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0